کریپتو

لجر، ارائه سرویس ذخیره عبارات بازیابی را به تعویق انداخت

پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیرعامل لجر اعلام کرد که طرح «Ledger Recover» تجربه بدی بود و راه‌اندازی آن تا وقتی که کد این پروتکل منبع باز شود، به تاخیر خواهد افتاد.

به گزارش کوین‌تلگراف، شرکت توسعه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری لجر قصد دارد راه‌اندازی سرویس جدید خود به نام «Ledger Recover» را به تأخیر بیندازد؛ چراکه بعد از انتشار آن در هفته گذشته، با انتقاد شدیدی از طرف جامعه ارزهای دیجیتال روبه‌رو شده است.

واریز و برداشت بدون محدودیت در صرافی اتراکس
با ثبت نام در اتراکس 50 هزار شیبا و 500 هزار بیت تورنت هدیه بگیرید!
هدیه بگیر!

پاسکال گوتیه، مدیرعامل لجر، در ۲۳ مه (۲ خرداد) در توییتر اعلام کرد که این اتفاق تجربه‌‌ای بد و درسی سخت در بخش ارتباطات آن بوده است. او ادامه داد:

این تجربه بد و حقیرانه‌ای بود. ما هنگام راه‌اندازی این محصول، به‌درستی اطلاع‌رسانی نکردیم. ما نمی‌خواستیم مردم را غافلگیر کنیم. با این حال، در حال حاضر نظرات اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را درک کرده‌ایم و بابت اطلاع‌رسانی نادرست خود عذرخواهی می‌کنیم.

گوتیه اعلام کرد که در واکنش به نگرانی‌های کاربران، این شرکت تصمیم گرفته است هرچه سریع‌تر بخش بیشتری از پایگاه داده‌های خود را به‌صورت منبع باز درآورد. این برنامه قرار است در ابتدا برای اجزای اصلی سیستم عامل لجر و سرویس Ledger Recover اجرا شود. گوتیه اعلام کرد که تا وقتی کد این سرویس تغییر نکند، انتشار آن به تأخیر می‌افتد.

توییت مدیرعامل لجر
تصویری از توییت جدید پاسکال گوتیه – منبع: توییتر

چارلز گیلمت (Charles Guillemet)، مدیر ارشد فناوری لجر، هم اعلام کرد که در روزهای آینده، وایت پیپر پروتکل Ledger Recover به‌صورت منبع باز منتشر می‌شود. علاوه بر این، در یک سری پست وبلاگی اصول و نحوه عملکرد آن به‌صورت تخصصی به کاربران توضیح داده می‌شود. او ادامه داد:

بعد از این انتشار این اطلاعات، هر متخصصی که در بخش رمزنگاری و امنیت فعالیت می‌کند، می‌تواند به‌راحتی و به‌آسانی این پروتکل را بررسی کند تا اطمینان و درک بیشتری نسبت به نحوه عملکرد آن به دست بیاورد.

گیلمت خاطرنشان کرد که بعد از این اتفاق، توسعه‌دهندگان به‌جای استفاده از اشخاص ثالث ارائه‌شده توسط لجر، می‌توانند از ارائه‌دهندگان موردنظر خود برای بک‌آپ گرفتن از بخش‌های مختلف عبارت بازیابی‌شان استفاده کنند. او تأکید کرد:

کاربران همیشه برای لجر اهمیت زیادی داشتند؛ اما این رویداد نشان داد که لجر هم برای کاربران خود اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم فرایند منبع باز کردنِ آن را در اولویت خود قرار بدهیم. مأموریت لجر این است که ابزارهای مناسبی را در اختیار کاربرانشان قرار دهد تا امنیت دارایی‌های دیجیتال آن‌ها حفظ شود. لجر در آینده هم به مأموریت خود پایبند خواهد بود. ما تصمیم گرفته‌ایم که فرایند منبع باز شدن نقشه راه خود را هرچه سریع‌تر انجام دهیم تا فعالیت‌هایمان بیشتر توسط کاربران تأیید شود.

لجر
نقشه راه فرایند منبع باز شدن لجر – منبع: توییتر

لجر اعلام کرده است که آن‌قدر به منبع باز کردن کدهای خود ادامه می‌دهد تا به سطح «Raspberry Pi» برسد.

لجر در ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) اعلام کرد که قصد دارد سرویس جدیدی به اسم Ledger Recover را راه‌اندازی کند که به کاربرانش اجازه می‌دهد عبارت بازیابی خود را در این کیف پول ذخیره کنند. با این حال، بعد از انتشار خبر مذکور کابوس بسیار بدی در زمینه روابط عمومی برای آن ایجاد شد. هدف از ارائه سرویس مذکور این بود که کاربران لجر در صورت گم شدن عبارت بازیابی خود بتوانند با استفاده از یک ابزار اختیاری، دوباره به آن دسترسی داشته باشند. گوتیه در این باره گفت:

من می‌خواهم به بازخوردهای Ledger Recover و نحوه ارتباط با آن بپردازم و مسیر پیش رو را با کاربران به اشتراک بگذارم. نامه من را بخوانید و به ما بپیوندید تا آگاهی خود در این زمینه را ارتقا دهید.

لجر بعد از انتشار سرویس مذکور با واکنش شدید کاربرانش مواجه شد؛ چراکه آن‌ها باور داشتند این شرکت قصد دارد راهی برای استخراج و دستیابی به کلیدهای خصوصی کاربران این کیف پول باز کند.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه