کریپتو

فروش گسترده ارز دیجیتال توسط دولت آمریکا و خالق اتریوم؛ شایعه یا واقعیت؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌تازگی شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده ۹,۸۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۲۷ میلیون دلار را فروخته است. ترس از احتمال تخلیه این تعداد بیت کوین در بازار، باعث شده که قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دوباره شروع به ریزش کند.
به گزارش رمزارز نیوز، قبل از انتشار این شایعه، قیمت بیت کوین توانسته بود از ۲۸ هزار دلار بالاتر رود. با این حال، در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۲۷,۴۳۰ دلار معامله می‌شود و در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۵ درصد افت دارد.
طبق شایعات، دولت آمریکا همچنان بیش از ۲۰۰ هزار بیت کوین دارد که آنها را از عملیات‌های مجرمانه توقیف کرده است. معامله‌گران می‌ترسند که اگر تصمیم به فروش این تعداد بیت کوین گرفته شود، قیمت این رمزارز ممکن است به کمتر از ۱۰ هزار دلار سقوط کند. لازم به ذکر است، دولت آمریکا سه هفته پیش نیز ۹,۸۰۰ بیت کوین فروخته بود. در سال ۲۰۱۴ هم، دولت فدرال ۳۰ هزار بیت کوین را که از منابع غیرقانونی مصادره کرده بود، به فروش رسانده بود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!




ثبت نام


در همین حال، گزارش شده که آدرس‌های متعلق به ویتالیک بوترین، خالق اتریوم هم در حال انجام تراکنش‌های مشکوک هستند. بوترین از زمان راه‌اندازی اتریوم در سال ۲۰۱۴، یک چهره مهم در دنیای کریپتو بوده و نمی‌توان تأثیر او بر این بازار را دست کم گرفت.
به گزارش تیم تحلیلی Lookonchain، یک آدرس کیف پول مرتبط با بوترین، ۳,۵۰۰ اتریوم را به کیف پول دیگری منتقل کرده است. همچنین، داده‌ها نشان می‌دهند که کیف پول مرتبط با بوترین از دسامبر ۲۰۲۲، مجموعاً ۱۷,۸۰۰ ETH را جابه‌جا کرده است.
در صورتیکه شایعات درست از آب در بیایند و بوترین تصمیم به فروش دارایی‌های خود بگیرد، می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار داشته باشد. در حال حاضر، هیچ تایید رسمی از بوترین یا بنیاد اتریوم در این‌باره وجود ندارد.


منبع

کوین‌گیپ




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه