کریپتو

روسیه سیستم پرداخت بدون محدودیت راه‌اندازی می‌‌کند

روسیه سیستم پرداخت بدون محدودیت راه‌اندازی می‌‌کند

آنتوان سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، به تازگی از راه‌اندازی یک سیستم پرداخت جدید خبر داده است. با استفاده از این سیستم، ارزهای دیجیتال بدون هیچ محدودیتی برای معاملات و پرداخت‌های برون مرزی استفاده می‌شوند. سیلوانوف در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که درصورت به توافق رسیدن طرفین معامله، تسویه حساب‌ها انجام می‌شود و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند در روند پرداخت دخالتی داشته باشد و خللی در انجام آن ایجاد کند.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

پس از جنگ روسیه و اکراین و با اعمال تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه کشور روسیه، این کشور تاکنون تلاش‌های خود را برای اعلام استقلال از دلار آمریکا متوقف نکرده است. لازم به ذکر است در جریان این تحریم‌ها، ایالات متحده و شماری دیگر از متحدان غربی آمریکا، ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی روسیه را توقیف کرده‌اند.

از آخرین اقدامات روسیه جهت کاهش اتکا به دلار آمریکا، می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی روبل دیجیتال اشاره کرد. طبق گزارشاتی که در سال ۲۰۲۱ توسط سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده منتشر شد، روسیه از سال ۲۰۱۴ درحال تلاش برای کاهش اتکای خود به دلار آمریکا بوده است. همچنین در این گزارش اشاره شده است که روبل دیجیتال، وابستگی روسیه به زیرساخت‌های پرداخت غربی و دلار محور را کاهش می‌دهد.

سیلوانوف به این موضوع نیز اشاره کرد که درحال حاضر روبل روسیه و یوآن چین، در پرداخت‌های بین این دو کشور، جایگزین دلار آمریکا شده است.

سیلوانوف همچنین در رویداد روز دوشنبه گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که این کشور درحال بررسی جایگزینی برای واحدهای پولی ملی خود با دلار آمریکا است. با نگاهی به ساختار تجارت‌های بین روسیه و چین، می‌‌توان به این مهم دست یافت که اکنون ۷۰ درصد از این معاملات با ارزهای ملی این دو کشور (روبل و یوآن) انجام می‌شود.

الکسی مویزف، معاون وزیر دارایی روسیه نیز در مجمع اقتصادی روسیه که در شهر مسکو این کشور برگزار شد خاطرنشان کرد: ارزهای دیجیتال می‌تواند ابزاری مناسب در تجارت خارجی باشد.

به گفته این مقام ارشد دولت روسیه، ارزهای دیجیتال ممکن است برای سرمایه‌گذاران پر خطر و زیان‌آور باشد، اما در عین حال می‌توان از آن به عنوان ابزاری مفید در تسویه حساب‌های بین المللی استفاده کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقامات روسیه قصد دارند کمیته ویژه‌ای را تشکیل دهند که مجوزهایی را برای اپراتورهایی که از رمزارز در معاملات تجارت خارجی استفاده می‌کنند صادر کند.

حالا با توجه به اخبار منتشر شده روسیه در روزهای اخیر، احتمال وقوع دو سناریو برای آینده بازار کریپتوکارنسی وجود دارد:

۱- با افزایش عرضه بیت‌کوین در بازار، این احتمال وجود دارد که بازار با نوسانات اصلاحی روبه رو شود.

۲- چنانچه استفاده از ارزهای دیجیتال در مراودات و تجارت بین المللی افزایش پیدا کند، این مسئله خود موجب افزایش تمایلات نسبت به درگاه‌های کریپتویی می‌شود که میتواند در ادامه موجب رونق بازار رمزارزها شود.

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو با برخورداری از لیست گسترده‌ای از رمزارزهای محبوب و مطرح بازار، خدمات و امکانات مختلفی را برای کاربران خود فراهم کرده است که از مهمترین آن‌ها به کیف پول رمزارزی اکسکوینو، مارکت حرفه‌ای اکسکوینومارکت برای تریدرها با حداقل کارمزد می‌توان اشاره کرد.

منبع: excoino


سر تیتر اخبار:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه