کریپتو

صندوق سرمایه گذاری روش جدید سرمایه گذاری آنلاین

صندوق سرمایه گذاری روش جدید سرمایه گذاری آنلاین

تصور این‌که در آینده در چه سطحی از قدرت مالی قرار گرفته‌ایم، تنها به ما تعلق ندارد. این نگرانی و یا بهتر بگوییم، دغدغه‌ای که ما را به فکر اندوختن و سرمایه گذاری می‌اندازد از آغاز به طور غریزی در ما نهادینه شده و رفته رفته پیشرفت کرده است.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

از گذشته تا به امروز، روش‌‌ها و زمینه‌های متفاوتی برای انجام سرمایه گذاری به وجود آمده است و کارآفرینان تلاش ‌کرده‌اند تا بهترین شیوه‌ها را برای انجام سرمایه گذاری به وجود بیاورند و در دوره‌های مختلف به رفع نواقص شیوه‌های سرمایه گذاری پرداخته‌اند.

در حال حاضر، روش جدید سرمایه گذاری آنلاین با بهره‌مندی از ابزار مالی نوینی به نام صندوق سرمایه گذاری، راهی جدید برای سرمایه گذاری فراهم آورده است که سهولت و امکانات بیش‌تری دارد. لازم است به آن‌چه که گفته شد بسنده نکرد و به طور کامل به شناخت این روش جدید پرداخت.

گذار از سنت به آنلاین

نقصان‌هایی که در روش‌های مختلف سرمایه گذاری وجود دارد باعث می‌شود به فکر بهبود آن‌ها بیفتیم. تا قبل از این‌که سرمایه گذاری آنلاین به عنوان امکانی جدید در دسترس قرار بگیرد و صندوق های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختف سرمایه گذاری راهی را برای سرمایه گذاری علمی، هوشمند باز کند، افراد برای سرمایه گذاری در زمینه‌هایی مانند طلا، سهام یا اوراق بهادار و گزینه‌های درآمد ثابت با دشواری‌هایی مواجه بودند.

 البته که افراد همچنان با انتخاب روش‌های سنتی، بارها و بارها از نقاط کوری که در این روش‌های تک بعدی وجود دارد به سرمایه‌ خود آسیب می‌زنند. این روزها استفاده از شیوه‌های سنتی تا حدودی هم به دلیل نبود اطلاعات کافی از حضور روش‌های به‌روز مانند صندوق‌های سرمایه گذاری و بهره‌مندی از این ابزار نوین از فضای سرمایه گذاری آنلاین صورت می‌گیرد. گذار از روش‌های سرمایه گذاری سنتی به آنلاین توانسته به رفع بسیاری از نواقص بپردازد و نقاط کور سرمایه گذاری را برطرف کند.

آگاهی مداوم و شفافیت در سرمایه گذاری آنلاین

زمانی که از نقاط کور در سرمایه گذاری به شیوه سنتی حرف می‎‌زنیم، به طور دقیق چه موقعیت‌های حساسی را در مسیر سرمایه گذاری در نظر داریم؟ بسیاری از ما خاطره ناخوشایندی را به یاد داریم که تعداد زیادی از سرمایه گذاران برای بازدهی بیش‌تر اقدام به سرمایه گذاری در مؤسسات مالی و اعتباری کردند و متاسفانه در دام کلاهبرداران افتادند و بسیار متضرر شدند.

جدا از این‌که این مؤسسات از برنامه و ساختار و راهکار مشخصی برخوردار نبودند، آن‌چه که باعث شد تا این اتفاقات برای سرمایه افراد بیفتد، نبود شفافیت در گزارش‌های مالی و عملکرد این مؤسسات بود. این در حالی است که صندوق‌های سرمایه گذاری، بدون مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار نمی‌توانند هیچ گونه فعالیتی داشته باشند.

صندوق‌های سرمایه گذاری علاوه بر رعایت تدابیر خاص نهادهای مسئول، باید به طور مرتب به انتشار گزارش‌های مالی خود در وبسایت‌های معتبر و رسمی مانند فیپیران بپردازند و به همین دلیل هم امکان کلاهبرداری در آنها وجود ندارد.

آگاهی مداوم و شفافیت در سرمایه گذاری آنلاین
آگاهی مداوم و شفافیت در سرمایه گذاری آنلاین

بر خط و آگاه در سرمایه گذاری

تعدادی از صندوق‌ها وجود دارند که جدا از ارائه گزارش‌های مالی‌شان در اپلیکیشن‌های سرمایه گذاری مخصوص خود، امکان سرمایه گذاری راحت را برای سرمایه گذاران فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال اپ کیان دیجیتال توانسته با در بر گرفتن مجموعه صندوق‌های سرمایه گذاری کیان امکان سرمایه گذاری راحت و بدون دغدغه رفت و آمد را برای سرمایه گذاران فراهم کند و به این ترتیب از فضای سرمایه گذاری آنلاین استفاده کند.

سرمایه گذارانی که به شیوه‌های سنتی در بازار سهام سرمایه گذاری می‌کنند، ناگزیر هستند که هر روز پرتفوی خود را بررسی کنند و از نوسانات و تغییراتی که در ارزش سهام‌شان به وجود آمده است، باخبر شوند. حضور صندوق‌ آوای سهام کیان، صندوق آهنگ سهام کیان و صندوق شاخصی هم وزن کیان در فضای سرمایه گذاری آنلاین و اپ کیان دیجیتال این امکان را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است که بتوانند در هر لحظه از شبانه‎‌روز صفحه شخصی هر کدام از صندوق‌های سهامی کیان که در آن‌ها سرمایه گذاری کردند را بررسی کنند و از تغییرات در بازدهی واحدهای سرمایه گذاری خود آگاه شوند.

از طرفی دیگر، با انتخاب صندوق‌های سهامی می‌توان به طور غیرمستقیم در سهام سرمایه گذاری کرد. به این معنی که می‌توان از حضور متخصصین حاضر در صندوق بهره‌مند شد. این متخصصین و تحلیل‌گران به بررسی و انتخاب سهام منتخب بازار سهام برای تشکیل سبد صندوق می‌پردازند. به این ترتیب، ما به عنوان سرمایه گذار نیاز به داشتن دانش و وقت کافی برای بررسی و انتخاب سهام نداریم.

خرید فیزیکی طلا یا صندوق طلا؟

در بالا به میزان قابل توجه شفافیت و امنیت در صندوق‌های سرمایه گذاری به عنوان روش جدید سرمایه گذاری اشاره شد. گفتنی است که تنوع و امکان سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف از سوی این ابزار مالی نوین یعنی صندوق سرمایه گذاری وجود دارد. سرمایه گذاری در طلا، یکی از پرطرفدارترین زمینه‌های سرمایه گذاری است که افراد از گذشته تا به امروز به صورت خرید فیزیکی در آن سرمایه گذاری می‌کردند.

در حال حاضر، صندوق طلا با سبدی متشکل از اوراق گواهی سپرده سکه طلا و برخی سرمایه گذاری‌های دیگر، این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند به راحتی و بدون خطرات و سختی‌هایی که در خرید فیزیکی در این فلز گرانبها وجود دارد، سرمایه گذاری کنند.

به خوبی می‌دانیم که سرمایه گذاری به شیوه سنتی در طلا با خطراتی مواجه است. مواردی مانند سرقت قطعات فیزیکی طلا را تهدید می‌کند و همین اتفاق باعث می‌شود تا سرمایه فرد در هر لحظه در خطر باشد. از طرفی دیگر، خرید قطعه یا سکه طلا – در اندازه‌های مختلف – برای بسیاری از علاقمندان سرمایه گذاری در این زمینه امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، سرمایه گذاری در صندوق طلا و خرید واحدهای سرمایه گذاری آن هم با پول کم امکان‌پذیر است و هم خطرات برشمرده شده را برای سرمایه گذار به همراه ندارد.

نتیجه گیری

بهره‌مندی از سرمایه گذاری آنلاین و ابزار مالی نوین مانند صندوق‌های سرمایه گذاری باعث می‌شود تا افراد از خطرات و دشواری‌هایی که در شیوه‌های سنتی سرمایه گذاری وجود دارد، فاصله بگیرند و مسیری جدید در سرمایه گذاری را تجربه کنند. تنوع در سرمایه گذاری از طلا گرفته تا سهام و اوراق بهادار در انواع صندوق‌های سرمایه گذاری این باور را که تنها افرادی می‌توانند سرمایه گذاری کنند که ثروت و دانش قابل توجه دارند را از بین می‌برد و سرمایه گذاری را برای تمام افراد جامعه به امکانی دست یافتنی تبدیل می‌کند.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه